SMART Matek

  • Specifikus – Pont azt tanulod, amire szükséged van! Azokra az órákra jelentkezel be, ahol hiányosságod van vagy amiben fejlődni szeretnél. Nem kell más töltelék részekkel foglalkoznod. 

  • Mérhető – Azonnal látod az eredményeidet! Az órák előtti kvízek rámutatnak, hogy mit kell alaposabban megtanulnod. Az órák utáni kvízekkel pedig le tudod mérni, hogy mit sajátítottál el.

  • Attraktív – Megszelídíted a matematika szörnyetegét! A teljesítményedet a legjobb szintre tudod felhozni, és rájössz, hogy te és a matematika mégis barátok vagytok. A legnagyobb kihívás a megértés által magabiztosságot szerezni a matek területén.

  • Reális – Kis lépésekben nagy eredményekre jutsz! Mivel kis egységekre bontottuk a tananyagot, és ismerjük a matektanulás kritikus pontjait, ha odafigyelsz és gyakorolsz, garantáltan megérted az adott anyagrészt. 

  • Tervezhető – Térben és időben rád szabott tanulás! Hatékonyan meg tudod szervezni a tanulásod, mivel látod az órák teljes rendjét. És mivel a saját időbeosztásodhoz tudod igazítani a matektanulást, így belátható időn belül eredményt fogsz elérni.

A SMART matek 10 évnyi magánóra eredménye. Megismertem minden kritikus elakadási pontot és gyakorlati problémát, ami 6-12. osztály között felmerülhet. Fiúk és lányok, erősebb és gyengébb suliba járók, magyar és nemzetközi rendszer szerint tanulók – több száz eltérő kiindulási alap, de végül mindenkinek sikerül. Volt, akinek sikerült átmenni az érettségin és volt, akinek a jeles – széles volt a célok spektruma is. A mi feladatunk megoldásokat létrehozni a fennálló nehézségek és problémák megszüntetésére. Mit tud a SMART suli? Kiutat mutat a matematika labirintusában való bolyongásból! A rendszert úgy építettük fel, hogy meg tudjuk keresni azt a pontot, ahol elakadtál, és erre építve megmutatjuk, hogyan, milyen elemek megtanulásával és begyakorlásával tudsz újra visszatérni az iskolai matekhoz. 

Milyen tapasztalatokra épül ez a rendszer? 

  • Tény: A matematika egymásra épülő tudás használatán alapul. Probléma: Ha valahol elvesztetted a fonalat akkor a ráépülő további anyag nem fog menni úgy, ahogy te szeretnéd. Megoldás: Megpróbálhatod egyedül, saját erőből próbálod egyszerre tanulni a jelenlegi anyagot és behozni a lemaradásokat. Minél tovább húzod a lemaradás pótlását, annál több minden halmozódik fel. Én tudom, hogy tényleg igyekszel, de nincs senki, aki elmondaná neked az összefüggéseket, ha otthon egyedül tanulsz. Tanulsz a tankönyvből és próbálod megérteni azt, amit az órán a tanárnál sem sikerült. Halmozódik, nyomaszt és egyre jobban stresszelsz. Vagy magánórák veszel, külön tanár segítségével indulsz el és küzdesz.  Legrosszabb esetben pedig elengeded a matekot és elhiteted magaddal, hogy neked ez nem megy, te ebben nem vagy jó. Ráadásul kialakul benned egy mélyebb ellenállás, szorongás és önértékelési problémákat is hozhat. Elengeded, falat húzol a mateknak és nem érdekel a továbbiakban. Egyszerűen elkönyveled, hogy nem megy a matek, sőt el is mondod és hangsúlyozod, hogy téged nem is érdekel a matek. 
  • SMART – a felokosított megoldás: Be kell látni, hogy tanítani, tudást egyik fejből a másikba átadni egyszerűnek hangzik, de valójában komoly kompatibilitási kérdés, két ember között. Furán hangzik, de a matekhoz is kell a kémia: nem kell neked vagy a tanárnak hibásnak lennie, nem biztos, hogy rosszul tanít vagy te vagy az, aki buta a matekhoz. Ha nem működtök jól együtt, akkor meg is van a baj. A látszólag száraz és racionális matektanításhoz bizony kreativitás kell és képlékenység. Tanárként fel kell tudnunk ismerni, hogy ki, milyen személyiség, milyen irányból és formában lehet neki átadni a tudást. Mert ugyanazt az információt megtanítani és megtanulni nagyon sok irányból lehetséges. 
  • Csapda: Tudod mit gondol minden matektanár? Miközben te ott ülsz a magántanárodnál heti 2-3 alkalommal, hiszen készültök az adott órára és igyekeztek pótolni azt is amivel lemaradt – ő pont azt gondolja, amit én is. Elnézve napi 7-8 gyerek kérdéseit, megszületik a gondolat, hogy egyszerre mennyi gyereknek lenne jó megtartani az adott témakört, mert valahogy mindig ugyanazok a hiányosságok. Rajtad kívül még rengeteg gyereknek ugyan azokat a témaköröket kellene elmondanunk, ahogy tettem én is sokáig. De ott az idő, nincs idő! Időbe kerülne megszervezni, hogy pont ott, pont akkor mindannyian együtt legyetek és együtt tanuljátok meg azokat az anyagrészeket, amik hiányoznak. Ehelyett, a megszokott rutinban maradva külön-külön mindenkinek igyekszünk a lehető leggyorsabban, a lehető legtöbbet átadni. Muszáj hatékonynak lenni, mert van egy keretünk: heti 2-3 óra jut egy gyereknek, hiszen mások is várnak a segítségünkre. És természetesen neked, és a szüleidnek is számít az az anyagi megfontolás is, hogy minél több magánórát veszel, annál többet kell fizetni. 
  • SMART matek: Most hunyd le a szemed, és képzelj el egy strukturált rendszert, ami megadja neked mindazt amire szükséged van, hogy jó legyél matekból! És kinyithatod a szemed, mert itt is van előtted!